reklama

Prečo kandidovať na verejnú funkciu do VÚC? A prečo nie!?

Už pred tromi rokmi, pred mojím rozhodnutím kandidovať na poslanca Mesta Košice, som sa pýtal, prečo chcem kandidovať, prečo sa chcem pustiť do boja s "veternými mlynmi". Odpoveď je jednoduchá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Kto iný keď nie ja?

O veci verejné som sa začal zaujímať oveľa skôr, ako som vedel, čo vec verejná vlastne je. S pribúdajúcim vekom a nespokojnosťou s tým, ako veci pre väčšinu z nás nefungujú a fungujú iba v prospech pár vyvolených, som si uvedomil, že spoločnosť potrebuje zmenu. Kto má právo a môže ju zmeniť? Jedine my sami. Ale MY je široký pojem.

Začať musíme od seba!

Po štúdiu politológie 1 som sa rozhodol uplatniť svoje vzdelanie, zapálenie pre vec a odhodlanie presadiť zmenu v komunálnej sfére. Mám rád svoje mesto a preto to bola pre mňa tá najprirodzenejšia voľba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prácou pre starostu Mestskej časti Košice - Sever som získal vedomosti a skúsenosti, ktoré mi žiadna škola nedá. Vďaka tomu som pochopil súvislosti a nedostatky fungovania samosprávy Mesta Košice. A postupne som si uvedomil, že to nie je iba mesto, čo krváca.

Ako ozdraviť spoločnosť?

Ktosi veľmi múdry rozhodol, že súčasťou štruktúry našej spoločnosti sa stanú aj „samosprávne kraje" alebo inak „vyššie územné celky", či pre niekoho „župy", akou je napríklad aj tá Košická. Ako vidíte, už len z tohto množstva názvov a skratiek ako KSK či VÚC, to vyzerá, akoby niekto nevedel, čo robí alebo to vedel veľmi dobre a chcel vniesť do chápania ľudí chaos.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nenechajme o sebe rozhodovať druhých!

Plánovaná nevedomosť, aj preto tak málo z nás, a nehanbím sa to priznať aj ja sám osobne, vie, čo sú VÚC-ky vôbec zač a na čo nám sú. Dôsledkom toho je, že o takmer 750 miliónoch eurách rozhodujú poslanci, ktorých zvolí iba 20% z nás. To je ako keby ste niekomu dali hlasovací lístok so silou piatich hlasov namiesto jedného. Necháte za seba rozhodnúť niekoho iného?

Ako to môžeme zmeniť?

Košický samosprávny kraj patrí všetkým jeho obyvateľom a tí by o ňom mali vedieť. Kraj musí podávať informácie o svojej činnosti, aby ľudia mohli rozhodnúť ako ďalej. Aby vedeli rozhodnúť, či tí čo ho spravujú, používajú naše financie efektívne, účelne a hospodárne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nielen voliť ale aj byť volený!

Chcem vedieť ako náš kraj funguje, chcem dohliadnuť na to, aby pre nás pracoval lepšie. Chcem pracovať pre Vás na tom, aby naše spoločné peniaze z daní boli použité čo najefektívnejšie a presvedčiť Vás o tom svojou aktivitou a nielen sedením v poslaneckej lavici. Preto kandidujem na poslanca Košického samosprávneho kraja.

Príďte do infostánku na Mieri. Čakáme Vás tam s mojím občianskym a nezávislým spolukandidátom Jaroslavom Polačekom.

Na záver ďakujem všetkým z Vás, ktorí ste nám svojím podpisom umožnili kandidovať ako občianskym a nezávislým kandidátom. Za 6 dní sa nám podarilo vyzbierať viac ako 1.350 podpisov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem. Cením si Vašu dôveru a podporu.


1 politológia alebo politická veda, je veda o inštitucionálnych podobách, procesoch, obsahoch a normatívnych základoch politiky

Marcel Gibóda

Marcel Gibóda

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o veci verejné, ktoré by som rád vo svojom okolí zmenil k lepšiemu... "Ak by v Košiciach fungovalo všetko tak ako má, nekandidovali by sme." OBČIANSKY A NEZÁVISLÝwww.OaN.sk Zoznam autorových rubrík:  Košice - SeverKošice - mestoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu